Geoblog.pl    mmt    Podróże    Australia i Nowa Zelandia 2012    Kolejna mroźna noc, ale nie już tak chłodna co poprzenia.

Kolejna mroźna noc, ale nie już tak chłodna co poprzenia.

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Te Anau
Przejechano 20873 km

Małe miasteczko, trochę jak Twin Peaks położone w górach nad jeziorem. Ładni tu bardzo i równie nudno. Rano uciekamy.
Parę słów o miejscach w kórych się zatrzymujemy. Panna, choć to dość lekkie określenie na dziewczynę ponad 100 kilową z wypożyczalni camperów, wręczyła nam mapę NZ wraz z oznaczonymi campingami sieci TOP TEN.
Zasadniczo znajdują się w każdym ciekawym miejscu i mają świetne loaklizacje. Pisząc te słowa siedzimy właśnie na takim campie w pralni i czekamy, aż maszyna wysuszy nam ciuchy.

Jakoś zatrzymałem się na campingach i schorniskach na poziomie wieloosobowych podłóg, na których się spało, jednej zupki na 10 osób, oraz oczywiście priorytetu w postaci plecaka najtańszych win, które zawierały pierwiastki, o których się Mendelejewowi nawet nie śniło.
Generalnie, było tłoczno, brudno i zimno.

Kiedy tu pierwszy raz wszedłem do toalety myslałem, że mam halucynacje. Piękne wnętrza, pachnące, mydełko w płynie przy każdej designerskiej umywalce, kryty basenik, darmowe kuchnie i BBQ. Kopmutery, mikrofale, piekarnik i co tam jeszcze nie wymyślicie.
To jest Nowo Zelandzki camp, Dziś nawet mi przeszło przez myśl, że mógłbym tu mieszkać, co jak na mieszkańca gdyńskiego Orłowa chyba coś oznacza.
Oczywiście miły i pomocny staff.
Wszyscy w pierwszym kontakcie pytają Ciebie, jak się masz, czy wszystko u Ciebie ok i czy miałeś/aś fajny dzień. Nienormalni po prostu. :))))
Na początku jest to miłe, potem zabawne, następnie męczące a na końcu tak rutynowe jak hello.

Tipy:
nocleg wraz z miejscem na spanko dla Twojego campera oraz z power czyli prądem kosztuje ok 40 - 49 NZD.
Za wifi płacisz dodatkowo. Opcja caodobowa to 10 NZD.
Mega opłaca się pranie. 4NZD za wielki dwuosobowy ladunek i za 2 NZD suszenie, chcoć tak aby było naprawdę suche trzeba wydać 4NZD. Nie trzeba dodawać żadnego proszku czy płynu wszystko jest już inside bądź jak to woli incuded :)

Top 10 posiadaj super lokalizacje. Radzimy wszystkim to co zrobiliśmy my, czyli z lotnicha po campera, potem, top 10, obok zawsze jest jakis duży discount, czyli zakupy na cały wyjazd. W naszym przypadku na 6 dni zakupy wymierzyliśmy idealnie. Najedliśmy się tanio przez cały wyjazd...tylko zawsze jakoś nam wina było mało i trzeba było lecieć po nie na miasto..,.hmmmm...