Geoblog.pl    mmt    Podróże    Azja Południowo - Wschodnia.    Ósmy cud świata.

Ósmy cud świata.

Wietnam
Wietnam, Ha Long

Taaaa..., oczywiście Marysia z Maćkeim szczęśliwie dojechali na miejsce. Nie zanudzając, trochę syntetycznie, był i spacer po mieście, wiztyacja placu przed Muzemum Ho Chi Minha i po staym mieście i dobra kolacja i nocne Polaków rozmowy, przeplatane niestetety, za co jeszcze raz Marysię i Maćka przepraszam obowiązkami zawodowymi. W każdym razie było super.

Bardzo barwne są te moje (oczywiście nie tylko moje) spotkania z Maćkiem, z którym poznałem się w swym ukochanym mieście Barcelonie.

Znowu dyskusje zakończone wciąż otwartymi kwestiami do późnej nocy...

7 rano pobudka i tak dobrze bo Marysia z Maćkiem w tym czasie już wyruszają z Hanoi na podbój Kuala Lumpur.

Równie szybkie, co dyskusyjne śniadanie i mały busik.

ok. 170 w 4 godziny "autostradą" (o bczym później) pokonane bez stresowo. wszak czas na chill out.

W Ha Long podjężdżamy dla właściwy dla turtystycznych spędów parking i chyba po godzinie mustrujemy na "naszej" - "tradcyjnej" łodzi. Czas oczekiwania się dluży głównie dzięki spalinowym silnikom, których spaliny powoli nas wykańczają na nabrzeżu.

Po zamustorwaniu pierwszy posiłek,pełen całej palet dań od sałatki, przez zupy, owoce morza, różne mięsa i ryby do deserów z kawą vietnamese (gęsto, bo opartą na 48% zagęszczonm mleku skondesowanym) i owoców wcześniej nam znanych i nieznanych (np. owoców smoka).

Udzerzającą jest sdzczególna mieszanka uczestników, w znaczącej więksazości mega sympatycznych (pozdro dla Joany i Saskii ze Szwecji, Iana z Australii, i innych), z któymi romowy przy stole o świecie (the world is really odd :)), wykraczją znacząco poza ramy posilków.

Najważniejsza jednak jest sama zatoka - Ho Ha Long - ósmy cud świata.

Czy to w kajakach, czy w małej łodzi bądź naszej ddość dużej na ok 30 osób lajbie wygląda tak samo wspaniale.

Odejmując zanieczyszczenie powietrza na nabrzeżu, i wielość statków w zatoce, w której statki kotwiczą na nocleg, jej piękno jest uderzające. Szczegónie dla człowieka zakochaneego w różnorodności form skalnych :))).

Wspaniałe skłały - różne zupełnie - od europejskich dumnie pilnują zatoki Nurkującego z Niebios Smoka.

Totalny relax......

Mama
Mama - 2011-11-16 13:54
Super zdjęcia ,tam nas jeszcze nie było i trzeba by było się w końcu wybrać .U nas wszystko dobrze ,jesień słoneczna i w miarę ciepła .Weżmiemy Julkę na weekend .Całujemy i bawcie się dobrze.

Tata
Tata - 2011-11-16 14:47
Marta i Mateo ja w tej zatoce spedzilem ponad 3 miesiace. Wtedy odbieralem to troszke inaczej no bo za dlugo w jednym miejscu a pozniej Ho Shi Minh (dawniej Hajfong) prawie miesiac no i oczywiscie Hanoi. Mama pisze ze nas tam nie bylo - tak, oboje nas tam nie bylo, ale mama zna Azje juz niezle i byc moze sie tam rowniez wybierzemy razem. Swiat jest piekny. Bawcie sie dobrze. Caluski - mama i tata. Pozdrowionka i caluski dla Macka z Marysi

mmt
mmt - 2011-11-16 17:26
No nieźle, 3 misiące na Ho Ha Long. To trochę brzmi jak wyrok, ale bądź co bądź w miejscu cudnym i wtedy pewnie totalnie spokojnym.
Za spokojnym :))

mirka66 - 2013-05-27 09:31
Cudowne miejsce.Dwa pierwsze zdjecia sa rewelacyjne.